כפתור יצירת קשר
מספר טלפון
מספר טלפון
079-5800160

הפקת סרטוני הדרכה

התהליך של הפקת סרטוני הדרכה אינו דומה לתהליך של הפקת סרטוני תדמית. אמנם הכלים הם אותם הכלים: תסריט, צילום, אנימציה, עריכה וכולי. אבל התהליך הוא שונה היות והתוצאה והמטרה הן שונות. בבסיס סרטוני הדרכה עומדת מטרה אחת עיקרית – להעביר מידע וללמד. ללמד על מוצר או ללמד על תהליך. במקרה של מוצר מדובר על סרט שמעביר לצופה מידע כיצד להשתמש במוצר, כיצד לתפעל אותו, להעמיק בו או כיצד להוציא ממנו את המיטב על ידי שימוש נכון. במקרה של העברת מידע אודות תהליך –  הרי שסרטוני הדרכה מעבירים את הצופה מהלך מובנה, בדרך כלל מהלך מורכב,  שבסופו הצופה מקבל מידע איכותי ובהיר אודות ביצוע התהליך שאותו הסרטון מבקש להעביר הלאה.

אז מהו התהליך? סרטוני הדרכה דורשים הכנה קפדנית מאוד ולכן התהליך ילווה תמיד על ידי איש מומחה בתחום ההדרכה שידע לייצר מהלך הדרכתי שבסופו אפשר לומר בוודאות רבה שהמהלך ההדרכתי עובד! מומחה ההדרכה ילווה את תהליך כתיבת התסריט – שרגל אחת שלו תעמוד בעולם הסרטים וייוודא שהסרט יהיה ויזואלי, חוויתי וזורם ורגל שנייה שלו תעמוד בעולם ההדרכה. באופן הזה יתקבל תסריט שינצל בצורה המיטבית את המדיום הויזואלי לטובת המטרה – שהיא ההדרכה.

לאחר מכן יתורגם התסריט הטקסטואלי לויזואליה. סרטוני תדמית, טרם הצילום שלהם, צריכים להיות מתוכננים בקפידה. כל שוט (צילום) הוא חוליה שמגלגלת קדימה את ההדרכה קדימה ועל כן יש צורך בתכנון ויזואלי מוקפד. גם כאן, לצד התכנון המוקפד, כדאי להשאיר מקום לגמישות בזמן הצילומים והעריכה. מעבר לתכנון הצילום או תכנון האנימציה שמספרים את הסיפור יש שכבה נוספת חשובה והיא השכבה הגראפית. הגראפיקה, במקרה של סרטוני הדרכה מצולמים, מהווה שכבה נוספת שמחדדת ומבהירה נושאים מסוימים. יש בכוחה של גרפיקה ועיצוב טוב כדי להעביר באמצעות אלמנט אחד מדויק מסר שלם ועל כן השימוש בגרפיקה הוא  מומלץ ביותר ומעשיר את הסרט. יש כמובן גם סרטוני הדרכה מבוססי גרפיקה באופן מלא (סרטי אינפוגרפיקס). בכל מקרה בשימוש בגרפיקה יש להיעזר בשירותיהם של מעצבים גראפים מהשורה הראשונה. עדיף להיעזר במעצבים גראפים שמתמחים בעיצוב למסך (מעצבי ברודקאסט) שכן אלה מבינים טוב יותר את המשמעות של התנועה שמאפיינת כמובן סרטים – להבדיל מברושורים או מצגות, שהם סטטיים. עיצוב לא איכותי  או בינוני עלול לפגום בסרט.

לאחר הכנת כל האלמנטים המרכיבים את הסרט – צילום, גרפיקה, אנימציה, קריינות ככל שקיימת –  ניגשים לתהליך העריכה. עריכת סרטוני הדרכה היא מומחיות בפני עצמה. גם כאן העורך צריך לדעת שהוא משרת את מטרת העל והיא נושא ההדרכה. עורך סרטוני הדרכה חייב לדעת לשים לב לפרטים הקטנים ביותר ולערוך את הסרטון באופן מדויק מאוד. לערוך באופן מובנה שבו תהליך אחד מוביל בצורה בהירה לזה הבא אחריו. עריכה לא מוקפדת תייצר סרטון הדרכה שבו התהליך אינו בהיר והוא יתפספס. המוסיקה בסרטון הדרכה היא משמעותית מאוד ומייצרת את הטון הנכון והמדויק לסרטון. לאחר שקיימת גרסה מלאה של סרטון ההדרכה עובדים עליו עם מומחה ההדרכה ועם מנהל המוצר או המומחה המקצועי שבקי במוצר או בתהליך האמור – ומוודאים כי אכן תהליך ההדרכה בסרט בהיר, שתהליך ההדרכה הוא מעניין, ושהסרט אכן מספק ערך מוסף משמעותי לצופה.

לאחר בחינת גרסת העבודה וריכוז ההערות עליה מבצעים תיקונים, מדייקים את הסרט עד שמגיעים לתוצאה מושלמת ומשחררים סרטון ההדרכה או את סדרת סרטוני הדרכה לאוויר . סרטוני הדרכה טובים יעבירו את המידע שאנחנו מבקשים להעביר בצורה חווייתית וקליטה.

יש לכם שאלות או צורך להתייעץ לגבי הפקת סרטוני הדרכה? פנו אלינו ונשמח לסייע