האגודה לזכויות החולה
להכניס אהבה ורגש אל סרט תדמית באמצעות אנימציה קלילה
האתגר:
האגודה לזכויות החולה רצתה להעביר לציבור בצורה פשוטה וקולעת – מה היא עושה.
במשך שנים האגודה התקשתה להגיע למודעות של הציבור הרחב. הציבור, בגדול, פשוט לא ידע על קיומה. ועל מנת להעלות מודעות לקיומה היה חשוב להבהיר על איזה צורך היא עונה ולמה שירצו לפנות אליה?
מכיוון שפעילות האגודה ממוקדת בתחום הבריאות – ובעיקר בבירוקטיה מאחורי הקלעים של עולם הבריאות – הרי שמדובר בתחום רחב מאוד ומורכב ובדרכי פעולה מגוונות: דרכי פעולה משפטיות, לובינג, עבודה מול מוסדות רפואיים ועוד ועוד.
נדרשנו – יחד עם משרד יחסי ציבור שמלווה את האגודה למצוא נוסחה קולעת, ובאמצעות סרט להגיע ללב הציבור – כדי שאחרי צפייה בסרט ידעו הצופים:
- על קיומה של האגודה
- מה האגודה עושה – ומי יכול להיעזר בשירותיה
התהליך
ראשית התהליך היה לזקק מסר אחד וברור – מתוך כמות מידע רבה מאוד. בעיקר רצינו לענות לשאלה – מה עושה העמותה? ובאופן שיהיה קל לעיכול.
תחילה מיקדנו את קהל היעד – אנשים חולים שזקוקים להכוונה – כיצד הם יולים לקבל יותר ממערכת הבריאות וממוסדות אחרים כדי להתמודד טוב יותר עם מחלתם (כי הם חשים אבודים בים הבירוקרטיה ואין את מי לשאול).
אחרי סיעורי מוחות רבים היה ברור שהמסר שצריך לעבור הוא שהאגודה מסייעת לחולים לדעת יותר על זכויותיהם בתוך ים הבירוקרטיה של עולם הבריאות. פשוט. חולים מבינים את זה.
התהליך המקביל נגע לעניין הסרט וסגנונו – האורך שלו, הסגנון הויזואלי, והאם ידבר לשכל או לרגש.
כאן עברנו תהליך מעניין שבסופו החלטנו ללכת על סרט אנימציה. סוג של אינפוגרפיקס שמספר סיפור.
תחילה נכתב הטקסט של הסרט והוא זוקק עד שהגענו לתסריט שגם מחדד את המסר וגם מספר סיפור.
והסיפור ב 3 נקודות הוא:
- יש לכולנו כבני אדם זכויות (רפואיות) שמגיעות לנו
- קשה לדעת מה הן זכויות אלה (כי יש בירוקרטיה רפואית ולא תמיד כולם רוצים שנדע מה זכויותינו)
- האגודה היא זו שעושה לנו סדר ויודעת להנגיש לנו את הזכויות
הפיצוח
אחרי שהגדרנו את הסיפור פנינו לבניית האנימציה:
דמות מופשטת ונוגעת ייצגה את החולה האבוד.
הזכויות יוצגו על ידי אייקונים. כאשר אנו זקוקים לזכויות – הן חומקות מאיתנו וקשה להגיע אליהן.
מתישהו זה נראה אבוד.
אולם אז מגיעה האגודה לזכויות החולה ומראה לנו את הדרך, בסבך הבירוקרטיה.
והזכויות שיכולות להציל את חיינו חוזרות אלינו – למקומן הטבעי.
הלכנו על סרט רגשי עם אנימציה בקו נקי, פשוט ומודרני, עם נגיעות אקספרסיביות – גם בעיצוב, גם בהנפשה, במוסיקה ובקריינות.
אחרי דקה מובן לכל אחד במסר שחודר ללב מה העמותה עושה. עשינו את עבודתנו נכון.
שמחנו מאוד לקחת חלק בפרויקט של אגודה שכולה נתינה!
מוזמנים גם להתקשר אלינו לטלפון:
03-5222295