כפתור יצירת קשר
מספר טלפון
מספר טלפון
03-5222295

סרטוני הדרכה 2020

מה קורה עם הבאזז הזה של סרטוני הדרכה? 

בשנים האחרונות ניכר שהביקוש הגובר לסרטוני הדרכה כבר הפך למגמה. למה זה קורה ולאן זה לוקח אותנו?

האם בפועל באמת גדלו הצרכים שעליהם עונים סרטוני הדרכה ולכן גם הביקוש להם גדל?

התשובה טמונה בביקוש שנראה שרק הולך ומעצים לתוכן איכותי.

ארגונים גדולים כמהים לתוכן שיעשיר את ההון האנושי בארגון ומעוניינים לגוון את הדרכים שבהם יועבר ידע בתחומים שונים אל העובדים והמנהלים.

מדובר בתוכן הן בתחום הישיר שבו עוסקים העובדים בארגון והן בתחומים אחרים הקשורים בארגון עצמו: נושאי בטיחות, ערכי החברה, שיפור התקשורת ארגונית, נהלי החברה ועוד ועוד.

בנוסף משקיעים היום הארגונים – כחלק ממגמת ה employee branding – בהעשרת העובד בתכנים שמעניקים לעובד ערך מוסף ותורמים להתפתחותו גם בתחומים שאינם במישרין קשורים במקום העבודה, למשל – הדרכות בנושא ניהול משק הבית, פנסיה, ביטוחים, הדרכות בנושא הורות, תכנון נסיעה לחו"ל, עיצוב הבית  ועוד ועוד.

גם נושאים אלה מועברים כיום לעובדים בצורה של סרטוני הדרכה קלילים. עובד שמקבל מידע וערך ממקום העבודה, מידע שאינו רק קשור ישירות לתחום עיסוקו, יתחבר יותר לארגון ויפיץ את בשורתו של הארגון הלאה – ממקום של גאווה ותחושת חיבור. אבל כמובן שהצורך העיקרי הוא צורך ארגוני ישיר.

הצורך המשמעותי בסרטוני הדרכה עולה כמובן בתכנים שהארגון רוצה להעביר ולהעשיר את לקוחותיו.

הארגון, שמבקש להישאר כל העת בתודעה של לקוחותיו הקיימים ושל אלה הפוטנציאליים צריך לייצר כל הזמן תכנים חדשים בעלי ערך שימצבו אותו כבעל מומחיות בתחומו.

סרטוני הדרכה הם קלאסיים  לעניין הזה. הלקוחות לא אוהבים היום לקרוא מאמרים ארוכים,e-books  ולצרוך תכנים בדרכים שיגזלו מהם זמן רב וכדי ללכוד את תשומת ליבם  – סרטוני הדרכה הם פלטפורמה מעולה.

הם  מייצרים קשב אצל הצופה ומאפשרים לו לצרוך תוכן בצורה  חווייתית וויזואלית. לקוחות מעריכים ידע שמונגש להם בדרכים יצירתיות.

מה שנתן הכי הרבה תאוצה בתחום סרטוני ההדרכה הם קורסיMOOC  – קורסים אינטרנטים מקוונים  שניתן ללמוד אותם בכל מקום ובכל זמן.

את הקורסים האלה  משתתפים רבים יכולים ללמוד במקביל והם מתאימים כדי להעביר תחום ידע נרחב בסדרה של סרטים.

ה MOOC מתאים בעיקר לאוניברסיטאות, מכללות וארגונים גדולים ובד"כ ציבוריים: משטרה, בנקים אבל גם לחברות מסחריות.

האם לאור הצרכים ההולכים ומתרבים משתנה ההפקה של סרטוני הדרכה?

הסרטים הולכים ומתקצרים – תוצאה של רמת קשב ופניות שהולכות ויורדות וכיוון שהצופה מתורגל מאוד בצריכת תכנים מהירים ומרובים.

בנוסף על מנת לתפוס את תשומת הלב סרטוני הדרכה משלבים בצורה טובה יותר בין הדרכה אפקטיבית ובין יצירתיות שהולכת ומשתכללת.

האופן שבו נראים כיום סרטוני ההדרכה היא מגוונת מאוד – מסרטוני אנימציה מלאים, דרך סרטונים מצולמים או סרטונים המשלבים את שני העולמות – גם אנימציה וגם צילום.

באמצעות אנימציה ועיצוב קל יותר לחדד מסרים.

ואלמנטים של אנימציה או עיצוב ש"מולבשים" על גבי וידאו מעשירים את רמת ההפקה ואת העניין לצופים.

כיום ניתן למצוא אלמנטים גראפים מוכנים ברמות עיצוב גבוהות מדי שמספקים פתרון cost effective לעניין זה.

מהסרטים המצולמים ניתן למצוא סרטונים שבהם מצולמים העובדים/ מנהלים בארגון או סרטונים של מומחי תוכן וגם סרטונים שמתוסרטים כמו סרטוני קולנוע קצרים ומשוחקים על ידי שחקנים.

כמו כן סרטוני הדרכה רבים לוקחים אלמנטים מתוך פורמטים של תוכניות טלוויזיה מוכרות ומלבישים עליהם את תכני הארגון ובכך יוצרים לצופה סביבה מוכרת שקל לו יותר להתחבר אליה.

 

לסיכום –  כמו סרטוני תדמית, גם סרטוני ההדרכה כאן כדי להישאר זמן רב ונראה שהדרישה להם רק הולכת וגוברת.

סרטוני הדרכה מהווים כלי שהשימוש בו מאפשר לכל ארגון להעביר לעובדיו ולקוחותיו תכנים שבעבר הוא נדרש למשאבים רבים מאוד כדי להעבירם ולכן היה נמנע מכך.

הזמינות של סרטוני ההדרכה – הן בתהליך ההפקה שלהם שהולך ומתקצר והן בפלטפורמות הצפייה המתקדמות –  מבטיחים שהשימוש בהם רק ילך וישתכלל.

לפרטים נוספים או פגישת ייעוץ חינם ללא התחייבות
השאר פרטים ונחזור אליך בהתחייבות עד 24 שעות
מוזמנים גם להתקשר אלינו לטלפון:
03-5222295