הפקת סרטונים שיווקיים, ביניהם גם סרטי תדמית, היא בין המקרים האלה, שבהם האורך קובע.
אורך שגוי לסרטון שלכם יכול לגרום לצופים להעביר לסרטון אחר, לאבד את הקשב, או פשוט לפספס את המסר. אז איך מחליטים איזה אורך נכון לסרט התדמית שלכם?
אורך סרטון תדמית בהתאם לקהל היעד
היכרות טובה עם קהל היעד של הסרטון יכולה לתת לכם תשובות לשאלות רבות לגבי ההפקה, ביניהן גם אורך המתאים ביותר לסרטון.
סרט תדמית שקהל היעד שלו הוא בעלי מקצוע למשל, צריך להיות מפורט ומקצועי ולכן יכול גם להיות קצת יותר ארוך. בכל מקרה, מדובר על קהל יעד שיש לו עניין בנושא הסרטון ולכן אפשר גם לצפות שהם יביעו יותר עניין ויתעכבו לצפות בסרטון גם אם הוא יחסית ארוך.
לעומת זאת, סרטון תדמית שיווקי, ללקוחות שאינם בעלי מקצוע, כמו למשל מוצרים לתינוקות, או מוצרי בישול, או ביגוד – שפונים לקהל הרחב, צריכים להיות קצרים יותר ומלהיבים, אפילו ברמה של "טיזר" שיגרה את הצופים לראות עוד ולדמיין.
פלטפורמה שבה רואים את הסרט
ניתן להפיץ סרטוני תדמית במגוון רחב של פלטפורמות, ביניהם רשתות חברתיות, פרסומות באתרים גדולים, באתר של הארגון, במסגרת כנס מקצועי ועוד.
לכל אחת מן הפלטפורמות הללו לחשיפה של הסרטון, מתאים אורך אחר.
כך למשל, במסגרת כנס, אפשר להקרין סרטון ארוך יחסית, של כמה דקות. לעומת זאת, ברשתות חברתיות כדאי להקפיד שאורך הסרטון לא יעלה על 45 שניות.
תקציב
אמנם קיימים שיקולים מגוונים לבחירת אורך סרט תדמית, אבל ללא ספק, גודל התקציב לפעמים משפיע גם הוא.
אפקטים שיוצרים עניין
אם יש לכם מסר מורכב להעביר במסגרת סרטון תדמית, חשוב לעשות זאת באופן חכם.
אפשר ליצור סרט תדמית ארוך, עם מסרים מורכבים, אבל כדי שהוא יעבוד ויצליח ללכוד את תשומת לב הצופים, כדאי להשתמש באפקטים מיוחדים כמו אנימציה, תלת מימד, קריינות ייחודית, תסריט ייחודי, הומור ועוד. כל אלה מאפשרים להעביר מסר מורכב באופן קל יותר להבנה ולעיכול, אך גם ישאיר את הצופים מרותקים.
עוד דרך מומלצת לעמוד במשימה כזו היא ליצור מספר סרטונים קצרים, כדי לפרק את המסר לחלקים קצרים וקלים לעיכול. ניתן לעשות זאת גם על ידי הפקת סרט תדמית אחד ארוך, הכולל את כל המסרים והאלמנטים הרצויים לכם, ממנו תוכלו "לגזור" סרטונים קצרים וממוקדים למטרות שונות, או להשתמש בסרט המלא במקרים המתאימים.
לסיכום, אורך מומלץ של סרט תדמית יכול להשתנות מהקצה אל הקצה, בהתאם למטרת הסרטון, קהל היעד, פלטפורמת החשיפה ועוד. לכן, כדי לקבוע את אורך הסרט המתאים ביותר לצרכים שלכם, מומלץ ליצור איתנו קשר, לבצע אפיון של הסרט, לקבל עוד המלצות להפקת סרטון תדמית אפקטיבי ואיכותי.