ישנו מיתוס נפוץ כי הפקת סרט מוצר לחברות רלוונטית לפני השקת המוצר, אך זו טעות. את המוצר שלכם (קל וחומר אם מדובר על מוצר דגל), תמשיכו לפרסם ולמכור גם הרבה אחרי ההשקה.
סרט המוצר הוא נכס שמאפשר לכם להגיע לקהלים נוספים וחדשים כל הזמן (בארץ ובחו"ל) והוא תורם באופן ישיר בהגדלת מכירות.
למרות שמומלץ מאד שסרט תדמית ילווה את ההשקה, הרי שאף פעם לא מאוחר "להצטייד" בסרט שכזה.
רגע לפני שגם אתם יוצאים להרפתקה המרגשת, אנחנו שמחים לחלוק אתכם מספר טיפים התורמים לאטרקטיביות, האמינות והאיכות של סרט המוצר.
שלושה דגשים, סרטון אחד: רגע לפני הפקת סרט מוצר
- דברו מעט, אמרו הרבה – בסרט מוצר הדגש הוא על איכות התוכן (מה אתם אומרים) ולא על כמות התוכן (כמה אתם אומרים). סרט מוצר ממוצע אורך בין 30 שניות ל-2.5 דקות, ובגדול יש לכלול בו את הדברים הבאים: הדגשת הבידול בהשוואה למוצרים מתחרים (מה יש במוצר שבאחרים אין), פנייה לרגש של הצופה, הצגת התכונות הלכאורה"יבשות", ביקורות חיוביות (במידה והמוצר כבר הושק) והנעה לפעולה (להזמנה מוקדמת, לחץ על הקישור).
- המוצר בפרונט – שימו לב כי סרט מוצר אינו סרט תדמית על החברה שלכם. בסרט המוצר רצוי להתמקד אך ורק בתכונותיו של המוצר. המוצרים הקודמים שלכם, הרזומה שצברתם והצוות שאתם גאים בו? חשובים, אך פחות רלוונטיים בסרטון שכזה. כך לדוגמא: אם תצפו בסרטון המוצר של אייפון 12, תראו בעצמכם כי ההתמקדות היא אך ורק על התכונות של המכשיר החדש.
- אל תפחדו מאנימציה – האנימציה אינה "מצעצעת" את המוצר או פוגעת ביוקרתו, אלא להפך! ישנם לא מעט מוצרים שהדרך הטובה ביותר להדגים אותם היא באמצעות אנימציה. לדוגמא: כשאתם רוצים להדגים את השפעתו של תוסף תזונה על המערכת החיסונית/ אבקת חלבון על שיקום השרירים.
איך להשתמש נכון בסרט המוצר?
התשובה בגדול היא להפיץ אותו בכל פלטפורמה אפשרית העומדת לרשותכם.
סרט המוצר הוא כלי מכירות, ואפשר אפילו להגדיל ולומר "איש מכירות". שתפו את הסרטון שלכם בכל הנכסים הדיגיטליים – מהפייסבוק ועד היוטיוב, מאתר הבית ועד האינסטגרם.
ככל שהסרטון יזכה בחשיפה גדולה יותר, כך הסיכוי למכור – גדל.
במקרים מסוימים (תלוי המוצר שלכם כמובן), תוכלו ליזום פגישות עם גורמי מפתח שעשויים להתעניין במוצר.
לפגישה כזו חשוב שתביאו אתכם מוצר להדגמה, אך גם את הסרט שמדגים באופן מקצועי ואטרקטיבי את תועלות המוצר.
"אם אני מבין נכון, סרטון המוצר מתאים גם לגיוס המונים?"
התשובה חיובית, אך שימו לב: במידה ואתם מעוניינים לצאת בקמפיין מימון המונים, חשוב שנתאים את התוכן ואת הפניה לקהל היעד בהתאם.
בעוד סרטון מוצר "קלאסי" פונה ללקוח המתעניין, סרטון מוצר למימון המונים פונה לתורמים/ משקיעים שאמנם רוכשים מכם את המוצר, אך אספקתו אינה מידית.
ולכן, בסרטון כזה יש להציג את חשיבות המוצר, מדוע פיתוחו/ הפצתו חשובים, מהם יעדי הגיוס שלכם וגם אילו סוגי תשורות אתם מציעים לתורמים.
לפרטים נוספים אודות הפקת סרט מוצר לחברות, התקשרו – 03-5222295